Komunicēt modi

Sociālie tīkli ir daudzveidīgi — daži no tiem vieno cilvēkus, kas ir pazīstami arī dzīvē, citi ļauj savā starpā sazināties vienas subkultūras pārstāvjiem, un ir pat tādi, kas zinātnes vārdā saved kopā cilvēkus ar līdzīgu zarnu mikrofloru. Manā uzmanības lokā ir nonākuši daži modes mīļotājiem paredzēti sociālie tīkli.

Ar modi saistītos sociālos tīklus no modes žurnāliem vai tai veltītiem portāliem šķir būtisks aspekts — tīklos atrodama cilvēku mode cilvēkiem. Manuprāt, modes sociālo tīklu galvenā priekšrocība ir to lietotāju autentiskums. Katrā profilā uztverams tā īpašnieka individuālais stils un skatījums, nevis tikai pakļaušanās vadošo dizaineru diktātam un strauji gaistošajiem trendiem.

Turklāt modes sociālos tīklus var izmantot arī praktiskiem mērķiem — tajos var smelties oriģinālas idejas un attīstīt savu stila izjūtu bez liekiem tēriņiem.

Lookbook.nu 

Lookbook.nu ideja radusies no ielu modes blogiem, taču šajā portālā fotogrāfijas ievieto paši lietotāji, tāpēc to atlase nav atkarīga tikai no bloga īpašnieka. Portālā atrodams viss šī brīža ielu modes spektrs — drosmīgs avangards, maigs sievišķīgums, atbalsis no 80. gadu pankiem un vintage. Lietotāji var sazināties savā starpā un apmainīties viedokļiem. Portālā atrodami arī vairāki modes blogeri, kuri to izmanto kā iespēju sevi un savu blogu padarīt atpazīstamākus.

 Fashiolista

Ja Lookbook ļauj parādīt pasaulei savu stilu, Fashiolista ļauj pasapņot par to, “kā būtu, ja būtu…”

Izmantojot Fashiolista grāmatzīmi, lietotāji var interneta veikalos atzīmēt lietas, kas tiem patīk. Tādā veidā lietotāji savos profilos veido stila galerijas, kas citiem parāda viņu gaumi. Ieguvēji ir visi, jo vienlaikus notiek informatīva un emocionāla apmaiņa starp lietotājiem, kā arī neuzbāzīgā veidā tiek reklamētas dažādas preces.

Polyvore 

Polyvore darbojas līdzīgi Fashiolista: tas ļauj lietotājiem aplūkot dažādu online veikalu piedāvājumu, taču Polyvore ļauj preces izkārtot “setos” — ar apaviem un aksesuāriem papildinātos tērpos. Tas ir interesants veids, kā attīstīt savu stila izjūtu, aizgūt interesantas idejas saviem tērpiem un kontaktēties ar citiem modes entuziastiem.

Manuprāt, patiesam modes interesentam nevajadzētu aprobežoties tikai ar modes žurnālu apskatiem, kas parasti ir atrauti no realitātes un vidusmēra patērētājam neaizsniedzami. It īpaši, ja pastāv tik viegli pieejami resursi, kuros vērot modi dzimstam un attīstāmies.

Advertisements

Atbildēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s