Emocionālā iepirkšanās: atzīšanās

Mans pēdējais impulsīvais pirkums, jo “eBay izsole tūlīt beigsies”. Atverot paciņu, tomēr biju patīkami pārsteigta.🙂

Manā skapī stāv glītas sandales ar pilno papēdi, ko nopirku, kad saņēmu teicamu atzīmi par sarežģītu kursa darbu. Man patīk pirkt apakšveļu, kad esmu noskumusi, jo tas vienmēr uzlabo garastāvokli. Pirms pārvākšanās man bija aptuveni 40 krūšturi, no kuriem lielāko daļu izmetu. Un nemaz nerunāsim par tām kleitām, kas ar nenoplēstām birkām stāv manā skapī, jo man gribējās “kaut ko smuku”.

Emocionālā iepirkšanās ir tā, kas iztukšo maciņu, pārpilda skapi un rada slaveno “man nav, ko vilkt” efektu.

Es zinu, ka neesmu vienīgā, kas kādreiz ļāvusies prieka, skumju vai garlaicības iedvesmotai iepirkšanās tūrei. Nebaidīšos apgalvot, ka to kaut reizi izjutusi gandrīz katra sieviete, bet dažām tā kļūst pat par ieradumu. Piemēram, es pazīstu meiteni, kas gandrīz katru mēnesi uzreiz pēc algas dienas notērē nopelnīto naudu jaunā apģērbā, bet tikai pēc tam domā, kā izdzīvot turpmākajās dienās.

Esmu jau iepriekš rakstījusi, kā es izvairos no nepārdomātiem pirkumiem, taču kopš tā laika esmu atklājusi vēl citus veidus, kā turēt sevi grožos.

Pats svarīgākais noteikums — atteikties no aplamās domas, ka iepirkšanās tevi padarīs laimīgāku. No savas pieredzes esmu nopratusi, ka uz brīdi –iespējams, aptuveni desmit minūtēm, ne īpaši vairāk — tu jutīsies gan laimīgāka, taču pēc tam sāksi domāt par visām vēlāk redzētajām lietām, par kurām tomēr labāk būtu vēlējusies iztērēt savu naudu. Lielākoties prieks nebūs ilgstošs.

Turklāt labāk par jebkuru padomu man palīdzēja saits Fashiolista (mans profils). Pavadot tur kādu laiku, izkristalizējās mans personīgais stils. Kad ir skaidrs galvenais virziens, emocionāla iepirkšanās kļūst daudz kontrolētāka, jo pat iepirkšanās trakumā (kad domāšana kļūst nedaudz dīvaina) nopirktie apģērbi atbildīs tev, nevis būs pārāk drosmīgi, pārāk bērnišķīgi vai arī neiederēsies tavā garderobē.

Mans trešais padoms, iespējams, ir vissvarīgākais: neizdomā attaisnojumus! Kā jau noprotams no fotogrāfijas raksta augšpusē, man nesen savajadzējās krēmkrāsas rokassomiņu (lieki teikt, ka nekā cita tādā krāsā manā garderobē nav), jo eBay izsole tuvojās beigām, soma bija skaista, bet cena — ļoti pieticīga. Šoreiz man paveicās, jo tā izskatās labi ne tikai fotogrāfijā (un gan jau es izdomāšu, kam to pieskaņot!), bet parasti es tomēr neesmu tik veiksmīga. Lielākoties tas attiecas uz rotaslietām, kuras bieži esmu pirkusi, domājot, ka “gan jau kaut kad nopirkšu kaut ko, kam tās piestāvēs”. To uzrakstot, protams, izklausās pagalam muļķīgi, bet klusībā es pret sevi neesmu tik kritiska.

Kopš esmu (gandrīz) tikusi galā ar vēlmi iepirkties uz katriem priekiem un bēdām, man paliek daudz vairāk līdzekļu lietām, kas man patiešām patīk. Man vairs nav katru rītu jāizvēlas starp panku zābakiem, romantisku krekliņu un elegantu kleitu, jo esmu atradusi to stilu, kas man patiešām patīk. Protams, mana garderobe vēl pamatīgi jāpapildina, taču tā pamazām kļūst tāda, kādu es to gribu redzēt. Un gandarījums, ko tas sniedz, arī ir laba motivācija izvairīties no nevajadzīgiem pirkumiem.

Komentēt

