Smaržīgie pārsteigumi

Kura no mums gan nepazīst “kaut ko gribas, bet nezinu, kas tas ir” sajūtu? It īpaši neizbēgama tā ir gadsimtā, kad visas materiālās lietas šķiet ar roku aizsniedzamas, vakarā pie tējas tases klaiņojot pa interneta apcirkņiem. “Pārsteidz mani!” pēdējā laikā ir vienīgā atbilde, ko tuvinieki saņem, kad jautā, ko man uzdāvināt svētkos.

Šo sajūtu veiksmīgi uzķēruši skaistuma kastīšu veidotāji un citi ļaudis, kuru galvenais darba uzdevums ir pārsteigt savus pircējus. Tā kā dekoratīvās un jo īpaši kopjošās kosmētikas lauciņā esmu ļoti cimperlīga, tad skaistuma kastītēm esmu metusi līkumu. Taču mani piesaistīja cita veida serviss – smaržu paraudziņu paciņas. Izmēģināju divus un esmu gatava dalīties ar iespaidiem.

Mana pirmā paciņa bija no Nose.fr. Piedāvājums ir interesants – ierakstot trīs smaržas pēc savas izvēles, tiek atlasīti pieci aromāti no nišas zīmoliem, kas klientam varētu patikt. Ja mājaslapas piedāvājums apmierina, tad šos paraudziņus par 10 eiro var pasūtīt uz savām mājām. Manējā paciņā bija ielikti vēl divi citi paraudziņi, tāpēc kopumā saņēmu septiņus – Kilian aromātus Love un Flower of Immortality, Odin New York smaržūdeņus ar nosaukumiem Petrana un Roam, Linari Angelo di Fiume, Costume National Pop Collection un Comme des Garcons 2.

Jāsaka, ka gandrīz nevienas no šīm smaržām nav saucamas par vienkāršām vai tradicionālām. Spektrs ļoti plašs – no sausas koksnes un zaļa uniseksa līdz gourmet saldmei. Mans favorīts no šiem bija Kilian Love, kas smaržo ļoti līdzīgi Lush cietajām smaržām Lust – salds, reibinošs jasmīns. Pozitīvu vērtējumu no manas puses izpelnās arī pārējie saldie un ziedu aromāti Flower of Immortality, Petrana un Angelo di Fiume. Turpretī Odin Roam netika ielidināts miskastē tikai tāpēc, lai vispirms nofotografētos. Tas ir manam degunam ārkārtīgi nepatīkams smārds, kas sastāva no sausa un uzbāzīga melnkoka un vīraka notīm. Lai arī kompozīcija uz papīra izskatās interesanti (jau nosauktajām notīm klāt nāk vēl kokosrieksts, pipari, safrons, ingvers), dzīvē tā ir vienkārši nebaudāma.

Mani favorīti no Atelier Cologne

Otra paciņa bija no Atelier Cologne, kas piedāvā izmēģināt visu 17 smaržu kolekciju par 20 eiro (man palaimējās noķert atlaižu kodu un pasūtīt to par puscenu). Pirmais, kas iekrita acīs, protams, bija skaistais noformējums. Katrs paraudziņš bija atsevišķi iepakota caurspīdīgā aploksnē un ar skaistu pastkarti, kurā mēģināts notvert aromāta atmosfēru. Prieks izpakot! 🙂

Šīs smaržas, atšķirībā no Nose.fr piedāvājuma, ir samērā piezemētas un saprotamas ikvienam. Protams, ar retiem izņēmumiem. Tās ir skaistas, neuzbāzīgas un galvenokārt centrētas ap vienu galveno noti. Piemēram, mana lielākā favorīte Rose Anonyme ir saldena roze, kas līdzīga Lush svētku kolekcijas dušas želejai Rose Jam. Cits aromāts Vanilla Insensee ir gandrīz tīra vaniļa, bet Orange Sanguine smaržo pēc tikko nomizota apelsīna. Domāju, ka šī iemesla dēļ tās var savstarpēji kombinēt, lai gan pati neesmu mēģinājusi.

Lielākā daļa ir uniseksa smaržas. Vienu brīnišķīgu aromātu – Gold Leather, kas man šķita neparastākais no visiem – jau paspēju atdot draugam, kaut būtu varējusi nēsāt arī pati. Tikko nokļuvis uz ādas, tas smaržo mats matā kā Longailendas ledus tēja, tā ir ļoti salda un alkoholiska smarža. Pēc tam aromāts attīstās par ādas smaržu (to es domāju kā jaunu ādas zābaku, nevis otra cilvēka ādas smaržu) ar neparasti saldenu pieskaņu. Šīs smaržas nopērkamas zelta pudelē, kas manā skatījumā piedien aromāta kopējai noskaņai.

Kopumā šī bija interesanta pieredze ar patīkamu pievienoto vērtību – vēl labu laiku varēšu smaržot katru dienu citādāk. Taču tām, kuras vēlas pasūtīt no Nose.fr, iesaku papētīt atlasīto aromātu notis un izlemt, vai tas izklausās gana pievilcīgi, vai tomēr vajadzēs ievadīt trīs citus pamataromātus. Manā paciņā bija tikai viens trāpījums mērķī, taču šķiet, ka personalizētā piedāvājumā tomēr vajadzētu būt vairākiem.

3 thoughts on “Smaržīgie pārsteigumi

    • Annija saka:

      Es pasūtīju 02.10., bet atnāca 14.10. Es arī sāku satraukties, jo Velvet Mimosa jau pavisam agri ziņoja, ka viņai esot klāt, bet man vēl nebija.

Komentēt

