Latvijā nenopērkamo produktu vilinājums

Skaistumkopšanas fanu pulciņš pēdējos gados ir krietni paaudzies un sasniedzis globālus apmērus, galvenokārt pateicoties blogiem, YouTube un sociālajiem tīkliem. Un, lai arī varam sekot blogeriem no visas pasaules, veikalu piedāvājums tomēr ir ļoti sadalīts pa reģioniem. Tāpēc latviešu meitenēm, skatoties skaistuma blogeru jaunākos video, bieži nākas grūtsirdīgi nopūsties, jo Latvijas veikalos daudzi zīmoli nav nopērkami un nekas neliecina, ka tuvākajā laikā kaut kas mainīsies.

Piedāvājums un pieprasījums

Skaidrs, ka Latvija ir ļoti mazs tirgus un mazo algu dēļ pircējiem diez ko nepatīk tērēties – nav gluži tas, ko kosmētikas kompānijas meklē. Taču esmu dzirdējusi, ka Latvija un arī pārējās Baltijas valstis dažkārt kalpo par “izmēģinājuma tirgu”, ja uzņēmums vēlas pārbaudīt, vai produkti būs pieprasīti Krievijā. Kaut arī tirgus nav ideāls, dažos pēdējos gados tomēr esam pieredzējuši vairāku jaunu zīmolu ienākšanu Latvijā, piemēram, ilgi gaidītais MAC, Bobbi Brown, NYX, H&M Beauty un citi.

Tā kā daudzi zīmoli tomēr joprojām nav nopērkami Latvijā, daudzas sievietes apguvušas iepirkšanos internetā, jaunu zīmolu un labāko cenu medīšanu. “Man iepirkšanās internetā ir iespēja iegādāties preci par labāko cenu, pat ja šis produkts ir pieejams pie mums,” norāda Ļubova no bloga Troya’s Land. “Dažreiz pat ja zīmols ir pārstāvēts, bet dažas kolekcijas neatnāk, tad arī izmantoju iespēju iepirkties internetā.”

Latvijā populārākās interneta iepirkšanās vietnes ir iHerb, FeelUnique.com, LookFantastic.com, BeautyBay.com, HQhair un CoccoonCenter. Vairāki zīmoli, piemēram, Sleek, KIKO, MUA un Makeup Revolution, piedāvā iegādāties produktus no to mājaslapas. Taču daudzu citu (kā piemērus varu minēt Urban Decay un Too Faced) mājaslapās pasūtīt uz Latviju nevar, tāpat arī no Sephora interneta lapas tas nav iespējams. Tad jāņem talkā citas metodes – iepirkties ārzemju ceļojumos (un par vienu no galvenajiem apskates objektiem padarīt vietējo Sephora veikalu), izmantot pārsūtīšanas pakalpojumus vai lūgt palīdzību ārzemēs dzīvojošajiem draugiem un ģimenes locekļiem. Mans lielākais izaicinājums bija dabūt savās rokās amerikāņu blogeru izslavēto ColourPop kosmētiku, kas izdevās pateicoties ASV dzīvojošajam brālēnam un mammai, kas uz turieni devas ceļojumā. Eļļu ugunij vēl vairāk pielēja fakts, ka produkti bija tik lieliski!

“Es nezinu pēc kāda principa vadās citi, bet es ārzemēs pērku tās lietas, kuras vai nu nav pieejamas Latvijā, vai arī kurām cenas ļoti atšķiras,” stāsta Kamila no Sugarmakeup bloga. “Teiksim, Armani vai Chanel cenas ir tādas pašas, ja ne zemākas, nekā ārzemēs. Priekš tam pirkt kaķi maisā, ja uz vietas visu var notestēt un nomasāt nodokļus savā valstī un nodrošināt komisijas naudas kāda vietējai konsultantei?”

Gribētākie un gaidītākie zīmoli

Kādus zīmolus mēs gribētu redzēt parādāmies Latvijā tuvākajā nākotnē?

“Man patīk pēdējo laiku tendence, ka pie mums atnāk daudzi interesanti zīmoli. Un es ceru ka tā arī turpināsies. Gaidu kad pie mums atnāks Urban Decay, zīmols, kurš jau ir pieejams Polijā, Čehijā un Krievijā. Domāju, ka tas būtu ļoti populārs pie mums. Kā arī gaidu Benefit un Anastasia Beverly Hills,” uzskaita Ļubova.

“No dekoratīvās kosmētikas viennozīmīgi Urban Decay, NARS, Burberry, Benefit, budžetam draudzīgo Revlon, gribētos arī Itāļu KIKO,” norāda Kamila. “No kopjošās kosmētikas Origins, Soap & Glory.”

Es varētu papildināt sarakstu ar Laura Mercier (es ģībstu no acu ēnu toņa African Violet), ColourPop, BareMinerals, Makeup Geek, WetnWild, Tom Ford, Kat von D un Jeffree Star Cosmetics, kā arī Sephora veikalu!

Taču esmu pamanījusi, ka šajā ziņā sirgstu ar “citur vienmēr zāle zaļāka” sindromu. Tikko kā Latvijas tirgū parādās, kāds jauns zīmols, sajūsma ir liela, bet beigu beigās vairāk par pāris produktiem nenopērku un atgriežos pie datorekrāna hipnotizēšanas, kad atrasts kas vēl jaunāks un vēl interesantāks.

Lūdzu pastāstiet, kādus zīmolus jūs gaidāt parādāmies Latvijas veikalu plauktos?

12 thoughts on “Latvijā nenopērkamo produktu vilinājums

  1. Marta Pulenčika saka:

    Es pilnigi jus saportu, metienes! Lai ari tagad dzivoju Anglijaa un te puse no tevis minetajiem brendiem ir pieejami, tik pat daudzi ari nav. Sephora, Colourpop, u.t.t. Varbut kadu dienu!🙂

    • Annija saka:

      Jā, visa jau nekur nav! Eiropā var skumt pēc anerikāņu brendiem, atrodoties ASV atkal trūkst kaut kā no Eiropas piedāvājuma…

  2. Troya saka:

    Vēl viena laba iespēja iegādāties to, kas pie mums nav nopērkamas, var jautāt radiem, lai kaut ko atved no ceļojumiem vai ja dzīvo ārzemēs! :)) Es ne bieži, bet tādu iespēju izmantoju🙂.
    Es arī gribu izmēģināt Makeup Geek produkciju, labi vismaz tā ir nopērkama BeautyBay’ā.

    • Annija saka:

      Tieši tā! Es arī esmu izmantojusi ārzemēs dzīvojošos radus, bet nu – ne bieži tomēr. Vēl man pēdējā laikā sanācis biežāk pabraukāties ārzemju komandējumos, tad kosmētikas veikali ir viena no pirmajām vietām, ko apmeklēt🙂

  3. Camille Sugar saka:

    Jā, starp citu Bobbi Brown ļoti gaidīju, bet tā arī neko neesmu nopirkusi😀 Acis skrien uz visām pusēm, bet ko konkrēti gribu – nezinu. Iespējams tur tā problēma🙂

  4. Brigita saka:

    Es saprotu, ka lielākā problēma produktu nepieejamībai (caur internetu) pie mums ir pasta sistēma, kas atšķiras no, piemēram, Igaunijas, kur daudzi e-veikali sūta produkciju, tajā pat laikā par mums neliekoties ne zinis. Uzspēju uz Kailijas lūpu līnijas pārdošanas laiku, bet atdūros pie fakta, ka nesūta uz Latviju – viņu paskaidrojums: “We ship to most countries worldwide, using carriers, USPS for all domestic and international packages. However, we do not ship to P.O. boxes or APO boxes anywhere in the world.”

    Bet šis ir interesants temats! Paldies, ka iesāki!😉

    Brigita
    http://www.brigitadambe.com

    • Annija saka:

      Godīgi sakot, es nezinu, kāpēc zīmoli vēl šajā globalizācijas laikmetā dala, uz kuru valsti sūtīt un uz kuru ne. Es pati strādāju ne-kosmētikas zīmolā, kas produkciju sūta uz jebkuru vietu pasaulē, nekādu neapejamu ierobežojumu no citu valstu pasta puses nav. Tomēr ir daži apsvērumi par labu reģionālai izplatīšanai, piemēram, var mārketinga aktivitātes koncentrēt uz attiecīgo apgabalu, nevis mēģināt noķert visus potenciālos pircējus. Turklāt tā var arī saglabāt lielāku kontroli pār sūtīšanu – valstīm ir dažādas sūtījumu reģistrēšanas sistēmas, līdz ar to ne visiem sūtījumiem var izsekot (vai pat prognozēt piegādes laiku). Jāņem vērā, ka daudz kur pircējam jāmaksā muitas nodoklis, kas var būt nejauks pārsteigums. Un jāņem vērā arī iespējamās cenu atšķirības starp valstīm, ja produkciju tirgo ne tikai internetā, bet arī veikalos.

  5. Vanda saka:

    Jā, kāre pēc ārzemju zīmoliem ir liela, it īpaši ja produkti lieliski, bet rokās nu nekādi nevar dabūt! Īstenībā tikai pēc tam, kad sāku rakstīt blogu, sapratu, cik daudzi zīmoli kaut kādu mistisku apsvērumu dēļ nesūta savu produkciju uz Latviju. Laikam Nars šajā ziņā īpaši izceļas – pirms kāda laika visu produkciju varēja iegādāties feelunique, bet tagad vairs nevar. Arī Lookfantastic pie mums sūta tikai nelielu daļu no visa klāsta, bet Asos visu patur Lielbritānijas robežās. Arī ar smaržām ir līdzīga situācija … vienvārdsakot, smags temats!😀

    Vanda | The Late Latte

    • Annija saka:

      Vispār būtu interesanti uzzināt, kāpēc daudzi negrib sūtīt. Saprotu, ka veikalu tik mazā tirgū var negribēt vērt vaļā. Bet kāpēc, piemēram, no internetveikala uz Igauniju var sūtīt, bet uz Latviju ne (augstāk minēts piemērs)? Ļoti muļķīga situācija, kad blogeru un jūtūberu atsauksmes lasa un skatās visās pasaules malās, bet lielu daļu redzēto produktu nav iespējams nopirkt. Domāju, ka zīmoliem šādu pieprasījumu vajadzētu izmantot, nevis ieviest kaut kādus ierobežojumus.

  6. Lolita saka:

    Es ļoti velejos iegadaties Dose of collor ,Jeffre Star vai Kat von D… esmu kā traka pec matētām lūpukrāsām, bet musu veikalos ta pašvaki.

    • Annija saka:

      Taisnība! Matētās, šķidrās lūpu krāsas līdz Latvijai tikpat kā nav atnākušas, kaut arī šobrīd ir ļoti populāras.

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s