H&M esences: smaržūdeņu līnija ar luksusa piesitienu. Santalum – nepretenciozais sandalkoks

IMG_1830

Smaržas ir mana vājība. Interesantas, atšķirīgas, ar savu raksturu – vienīgais apstāklis, kas pasargā manu budžetu, ir mana mīlestība pret nišas parfimēriju, ko augstās cenas dēļ parasti apbrīnoju no attāluma (vai miniatūru veidolā). Pirms kāda laika H&M kosmētikas nodaļā ieraudzīju ko tādu, kas lika acīm iemiredzēties un sirdij puksēt straujāk: acīmredzami nišas parfimērijas iedvesmotu smaržūdeņu līniju The Essences.

Tajā ir pieci aromāti – Santalum, Comoro Ylang, Rose Absolute, Makassar Patchouli un Les Cayes Vetyver. Kā saprotams pēc nosaukumiem, katram aromātam ir viena galvenā sastāvdaļa, kas nišas aromātiem ir visai raksturīgi. Savukārt iepakojumā rasts kompromiss starp H&M universālo “patiks visām gaumēm” piegājienu un nišas parfimērijai raksturīgo minimālismu. Rezultāts ir ne šis, ne tas (diez vai kāds sevi cienošs alternatīvais smaržu brends nāktu klajā ar tik popsīgu pudelīti), bet visu jau dzīvē nevar gribēt.

IMG_1807

The Essences aromātiem uz kastītes norādīts gan parfimēra vārds, gan arī galvenās notis. Santalum radījis Olivjē, kura slavenākais darbs neapšaubāmi ir Paco Rabanne 1 Million (vīriešu versija), bet viņš ir arī daudzu Diptyque aromātu izveidotājs. 

Papildus sandalkoka un vēl vairākām citām koksnes notīm, kompozīcijā ir arī šis tas no baltajiem ziediem, muskusa un pat persika ziediem. Caur un cauri koksnes aromāts, taču ar siltu un krēmīgu piesitienu. Ārkārtīgi skaista  smarža, kas ir vienlaikus pieaugusi un jauna – ja tā būtu sieviete, es teiktu, ka vecumā ap 30. Neparasta, bet tajā pašā laikā iederēsies gan profesionālā vidē, gan iziešanā ar draugiem, gan arī randiņā. Ļoti mierīgs, nepretenciozs un vienlaikus classy aromāts – smarža man tiešām šķiet fantastiska.

IMG_1812

Bet nu pie ne tik labajām lietām. Noturība. Tā nav izcila. Pēc pāris stundām pie ādas pavisam viegli turēsies vairs tikai krēmīgās notis, tāpēc pudelītes mūžs nebūs mērāms gados. Labā ziņa – 50 ml maksā vien 25 eiro. 

Lai arī noturība nav nekāda dižā, man jāatzīmē, ka tā tomēr ir labāka nekā citiem eksperimentiem, kas līdzīgā veidā mēģinājuši iedzīvināt nišas parfimērijas atmosfēru “lētā gala” izpildījumā. Šķiet, jau pirms veselas mūžības rakstīju par Dita von Teese Erotique, skaistu un dekadentu aromātu – izlēcēju slavenību smaržu rindās. Salīdzinājumā ar Erotique, Santalum tomēr ir noturīgāks un spēcīgāks.

Domāju, ka tas nav viegls uzdevums – izveidot visādā ziņā līdzīgas kvalitātes produktu, tikai apmēram četras līdz astoņas reizes lētāk. Ņemot vērā cenu, īsti nevaru sūdzēties un tik un tā ar prieku lietoju H&M interpretāciju par nišas parfimēriju. 

Šis ir kļuvis par manu ikdienas go-to aromātu, jo der visām dzīves situācijām un man ārkārtīgi patīk šī smarža. Kad sāku meklēt “savas” sandalkoka smaržas, biju rēķinājusies, ka nāksies šķirties no palielas summiņas, jo tādas, kādas es gribu – bez lieka salduma un “vidējās aritmētiskās” gaumes, parasti nevar atrast par saprātīgu cenu. Bet izrādās, ka dažreiz var. Un kas to būtu domājis, ka H&M veikalos!

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s