Meklējot perfekto dzintara aromātu… Mani atradumi

Smaržas sāku lietot pamatskolā, un tie, kā jau visām tā vecuma meitenēm, bija augļu un ziedu aromāti no slavenību sērijām. Līdz pat šai dienai vienīgais smaržūdens, ko esmu izlietojusi vairākos eksemplāros, ir Britney Spears Fantasy. Visi pārējie aromātu tipi tika norakstīti kā “gaisa atsvaidzinātāji” (akvātiskie un zaļie) vai arī “priekš vecām tantēm” (viss atlikušais).

Ambra

Bet nāk vecums, nāk padoms, un es esmu sapratusi, ka patiesībā daudz vairāk mani aizrauj austrumnieciski aromāti. Kā jau esmu iepriekš ziņojusi, es pasūtīju un izmēģināju Atelier Cologne paraudziņu paku. Ambre Nue bija starp aromātiem, kas uzreiz iekaroja manas simpātijas, kaut arī agrāk pat nebūtu iedomājusies tādu pamēģināt. Man tas patika, taču, kā jau lielākā daļa Atelier Cologne smaržūdeņu, tajā ir viena dominējošā nots, bet pārējās (šajā gadījumā mandarīns, orhideja, pačūlija un šķipsniņa kanēļa) to viegli un delikāti papildina. Man patīk šī zīmola minimālisms, tomēr sagribējās ko patiešām interesantu un aizraujošu, emocijas raisošu. Tā nu sākās mani meklējumi.

Jāatzīmē, ka mani interesēja dzintara (dažādu sveķu savienojumu) aromāti, nevis dabīgā ambra, kas nepavisam nav poētiska nots – vaļa gremošanas trakta sekrēts, kas reizumis tiek izvemts un izskalots jūras krastā. Dzintara aromāti ir silti un maigi, ne pārāk pretenciozi, tāpēc parfimēri tos iemīļojuši un izmanto samērā bieži.

Diskusijās par dzintara aromātiem parasti tiek piesaukts samērā ierobežots smaržu loks. Man izkristalizējās vairāki favorīti, ko noteikti gribēju izmēģināt.

Ļoti lielas cerības liku uz Serge Lutens Ambre Sultan, taču uzreiz sapratu, ka tas nav meklētais. Tajā ir ievērojams daudzums garšvielu nošu – lauru lapas, koriandrs, oregano, kas manam degunam negāja pie sirds. No šīm garšvielām mēģinu izvairīties arī uz šķīvja, tāpēc tas laikam ir saprotams. Taču aromāts ir interesants un daudzu iemīļots un ne bez iemesla.

Nākamais sarakstā bija Histoires de Parfums Ambre 114, kurā bez tā saucamā dzintara sasmaržojama vaniļa, tonka pupiņas, sandalkoks, rozes un pačūlija. Tas ir ļoti harmonisks aromāts, kam raksturīgs diezgan liels vanilīgs saldums. Tas ir samērā vienkāršs un piemērots valkāšanai dienā, taču jau atkal – man pietrūka kaut kā interesantāka.

Un tad es nonācu pie sava pagaidām lielākā smaržu pasaules atklājuma – fantastiskā Parfum d’Empire Ambre Russe! Pieminēšanas vērts ir zīmols Parfum d’Empire, kas veido smaržas, iedvesmojoties no pagātnes dižākajām impērijām. Ambre Russe ir veltīts Krievijas impērijai un notis piemeklētas ļoti atbilstošas – degvīns, šampanietis, āda, vīraks un tējas lapas (trūkst tikai vēl kaviāra un gurķu marinādes, kaut gan smaržās varbūt labāk ne), ko papildina kanēlis, koriandrs un kadiķogas.

Ievadnotis ir degvīns un šampanietis, tāpēc pirmais iespaids par šo aromātu var būt tāds, ka tas ir ļoti spirtots, alkoholisks aromāts. Un tā ir taisnība. Taču, kad pirmais vilnis ir iedevis pa galvu, atklājas tā dzintara kodols. No alkoholiskā iesākuma līdz pašām beigām gan paliek kaut kas nedaudz alkoholisks, es teiktu, ka drīzāk rums, nevis degvīns. Smarža ir manā skatījumā ideāls balanss starp “sveķainajām” notīm, saldumu un ādas (leather) notīm raksturīgo neparastumu. Esmu atradusi savu aromātu!

Tagad pienācis laiks padalīties ar savām zināšanām – kādi ir jūsu iecienītākie šī tipa aromāti?

Viena doma par “Meklējot perfekto dzintara aromātu… Mani atradumi

Komentēt