Gēla nagu pieaudzēšana: kas jāzina, kam gatavoties un vai tas ir tā vērts?

Pirms mēneša es pirmoreiz mūžā izmēģināju gēla nagu pieaudzēšanu. Pirms došanās uz procedūru man bija vesels lērums jautājumu par to, kā īsti tas viss notiek, bet izsmeļošu informāciju neatradu – vismaz ne latviešu valodā. Tad nu nolēmu, ka blogs būs īstā vieta, kur aprakstīt ar gēla nagu pieaudzēšanu saistītos jautājumus, uz kuriem atbildes vēlas zināt tādi paši nezinīši kā es pirms četrām nedēļām. Kā notiek gēla nagu pielikšana? Cik ilgi turas gēla nagi? Cik maksā gēla nagu pieaudzēšana un cik bieži jāveic profilakse? Vai tas ir sāpīgi? Un pats galvenais – vai tas vispār ir tā vērts?

Gēla nagi tagad piedzīvo otro popularitātes bumu, par ko droši vien jāpateicas nevienam citam kā Instagram. Lai arī man diezgan slaidi pirksti un dabas dota smuka nagu forma, tomēr man nekad nepatīk skatīties uz savām rokām bildēs. Dzīvē – smukas, miniatūras rociņas. Bildes – strupi, mezglaini pirksteļi! 😀 Šī mana dīvainība, gaidāmais nedēļu garais ceļojums (kura laikā negribēju vispār domāt par nagiem) un vēlme izmēģināt jaunu nagu formu rezultējās pierakstā pie salona House of Nails meistares. Šis raksts nebūs atsauksme par salonu, bet pāris vārdos varu pateikt, ka mani viss apmierināja – telpas ļoti skaistas, meistares profesionālas un administratores ir ļoti pretimnākošas attiecībā uz pierakstiem.

Gēla nagu pieaudzēšana salonā

Dodoties uz salonu, vajadzētu būt vismaz aptuvenai nojausmai par to, kādu nagu formu un krāsu vai dizainu vēlies. Iesaku parakāties pa attiecīgajiem Instagram haštagiem, jo tur ir daudz labu (un tikpat daudz ne pārāk labu) ideju. Manas vēlmes bija vienkāršas un pieticīgas: ne pārāk gari ovālas formas nagi ar nedaudz nospicinātiem galiņiem, neitrālā krāsā vai ar ombre dizainu. Tieši to es arī dabūju:

Mans pirmais šoks šīs procedūras laikā bija tas, ka manikīre maniem dabīgajiem nagiem sāka braukt pāri ar rupju vīli. Iepriekš esmu to piedzīvojusi gēla manikīra laikā, bet katru reizi tas man liek pamatīgi iztrūkties. Pēc tam pie naga pamatnes tiek piesptiprināta formiņa, kas palīdz veidot dabisku naga izliekumu un veidot vienādu pieaudzēto gēla nagu garumu. Mani nagi tika veidoti tikai līdz pirmajai atzīmei uz šīs formiņas – pieaudzēto nagu pasaulē tie ir ļoti īsi.

Kad šķidrais gēls uzklāts, pirksts jāliek zem lampas. Te nu nāca mans otrais šoks, jo, izrādās, tas sāp! Vietā, kur gēls pieskaras ādai, uz pavisam īsu brīdi ir dedzinoša sajūta – it kā pirksts būtu piešauts pie karstas krāsns. Tas atkārtojas ar katru nagu, nav ilgi, bet vienalga ne sevišķi patīkami. Manikīre ieteica ņemt pirkstu laukā no lampas, tikko kā šī sajūtas tuvojas. Tas nedaudz palīdz.

Kad gēls zem lampas nožāvēts, tiek veidota nagu forma. Pēc tam tiek uzklāta modelēšanas gēla kārta – tas palīdz nostiprināt mākslīgo nagu. Pēc tam klāj krāsaino laku. Tā kā uz naga tiek klāti trīs dažādi līdzekļi, pieaudzētie gēla nagi ir biezāki par dabīgajiem. Atšķirībā no dabīgajiem nagiem, gēls nav elastīgs, tāpēc nagam jābūt nedaudz gruntīgākam, jo citādi tas viegli lūztu. Laimīgā kārtā es nevienu nagu neaplauzu, bet negribu pat iedomāties, cik tas ir sāpīgi un nepatīkami.

Dzīve ar pieaudzētiem gēla nagiem

Pēc iziešanas no salona sākās pirmie pārbaudījumi – kafejnīcā izmakšķerēt no maka sīknaudu un atbildēt uz steidzamu e-pastu. Pat pabrīnījos, ka godam ar visu tiku galā.

Sākumā nedaudz jāpiešaujas, lai varētu sadzīvot ar pirmoreiz mūžā tik gariem nagiem. Ir lietas, ko izdarīt kļūst ļoti grūti. Piemēram, kamēr man bija pieaudzētie nagi, attaisīt kolas bundžiņu devu citiem cilvēkiem. Ar laiku gan tiek atrastas pareizās pirkstu pozīcijas, bet tomēr jāsaka, ka pieaudzētie nagi man apgrūtināja strādāšanu – datora klaviatūras klabināšanu astoņas stundas dienā. Šis ir viens no iemesliem, kāpēc ikdienā neredzēsiet mani ar pieaudzētiem nagiem.

Otrs iemesls – man ļoti ātri ataug nagi. Šādi tie izskatījās 2,5 nedēļas pēc pieaudzēšanas:

Nagu augšanas temps ir individuāla lieta. Man tas ir ļoti straujš, un šī iemesla dēļ es savulaik nekļuvu arī par Gelish manikīra fani. Kad mani nagi izaug apmēram tik gari, cik redzams bildē, man vairs nepatīk, kā tie izskatās. Profilaksi rekomendē veikt pēc apmēram četrām līdz piecām nedēļām, taču man tas būtu daudz par ilgu. Katras divas ar pusi nedēļas taisīt procedūru, kas izmaksā līdz 40 eiro – pārāk dārgi.

Taču, kā jau teicu, nagu augšanas temps un tolerance pret nedaudz ataugušiem nagiem atšķiras. Te nu katram pašam jāizvērtē, vai plusi atsver mīnusus.

Pieaudzēto gēla nagu noņemšana

Es savus nagus devos noņemt pēc nedaudz vairāk kā 2,5 nedēļām. Līdz ar to par gēla nagu profilaksi nevarēšu komentēt.

Teikšu, kā ir – noņemšana nav pārāk patīkama procedūra. Augšējo kārtu man novīlēja ar aparātu, bet tuvāk dabīgajam nagam ar vīlīti. Kad visas gēla atliekas bija rūpīgi noņemtas un pielabota nagu forma, dabīgos nagus nopulēja.

Tā kā gēls pieķeras dabīgajiem nagiem, tad noņemot neizbēgami tiek novīlēta daļa no dabīgā naga virskārtas. Vizuāli to nevar redzēt, bet pēc procedūras jutu, ka nagi ir plānāki un galiņi viegli locās. Jāņem vērā, ka dabīgos nagus šādas izdarības padara trauslākus, lai arī to nejutīs, kamēr veiks regulāru profilaksi un turpinās staigāt ar pieaudzētajiem nagiem.

Gēla nagi – vai ir tā vērts?

Jāatzīst, ka kopumā man ir dalītas jūtas par šo pieredzi. No vienas puses, salonā visu izdarīja ļoti profesionāli un man ļoti patika, kā nagi izskatījās pēc pieaudzēšanas. Un var veidot dažādus interesantus dizainus! Ja tie neataugtu, es gribētu visu laiku staigāt vismaz ar šāda garuma nagiem!

No otras puses, nagi ataug gan. Un es labāk staigāju ar īsiem nagiem, nekā ar ataugušiem. Arī pašu proecūru (vīlēšanu, gēla svilināšanu) es nesauktu par patīkamu un relaksējošu, kāds mēdz būt klasiskais manikīrs. Turklāt tas nav lēts prieks.

Izvērtējot visus par un pret, mana bilance sanāca ar mīnus zīmi. Ja vēl kādreiz pieaudzēšu nagus, tad uz kādu īpašu pasākumu vai garāku ceļojumu. Tomēr prioritātes mēdz būt atšķirīgas, un es zinu, ka ne viena vien sieviete šo procedūru veic regulāri, izvēloties arvien jaunus dizainus un piecieš visas sīkās neērtības, jo prieks par skaistiem nagiem tomēr ir lielāks. Svarīgi tikai saprast, kas ir nozīmīgāk Tev!

Viena doma par “Gēla nagu pieaudzēšana: kas jāzina, kam gatavoties un vai tas ir tā vērts?

Komentēt