Kā ievērot Curly Girl Method Latvijā? Iepirkšanās internetā

Nu ko, čirku piedzīvojumi turpinās! Es jau vairāk nekā pusgadu ievēroju Curly Girl Method vai, citiem vārdiem sakot, rūpējos par savām lokām, par kuru eksistenci līdz pagājušā gada septembrim neko nezināju. Tā kā noteikumu ir diezgan daudz un es pati atbildes uz saviem jautājumiem ieguvu ar mēģinājumu un kļūdu metodi, dirnot čirku forumos un pētot sastāvdaļu sarakstus, man tomēr gribētos citiem šo procesu atvieglot. Jau iepriekš stāstīju, kādi Curly Girl Method atbilstoši matu kopšanas produkti ir pieejami tepat Latvijas veikalos. Šoreiz – par to, ko ar saprātīgiem nosacījumiem varam pasūtīt internetā.

Jāsaka uzreiz, ka Eiropa nav īsti tā labākā vieta, kur sekot šai metodei. Esmu ar nelielu skaudību starptautiskajos interneta forumos sekojusi līdzi amerikāņu gaitām curly pasaulē – pārpārēm pilnajiem plauktiem, kuros rindām vien izkārtoti galvenokārt afroamerikāņiem paredzētie matu kopšanas zīmoli, to zemajām cenām un regulārajām izpārdošanām. Eiropā tā nav; zīmolu un produktu klāsts ir daudz pieticīgāks, cenas augstākas. Latvijā internets ir teju vienīgā vieta, kur meklēt patiešām labas atsauksmes saņēmušos produktus (vienīgais īstais izņēmums ir Garnier Fructis Hair Food, ko atzinīgi vērtē visā pasaulē un ko ērti var nopirkt Drogas veikalos).

Eiropā īsti nav izplatīti zīmoli, kas īpaši specializējas uz lokainiem matiem. Līdz ar to šeit pieejamajiem zīmoliem labākajā gadījumā ir viena lokainiem matiem paredzēta līnija (un nav teikts, ka bez sulfātiem un silikoniem) vai varbūt kāds kondicionieris bez silikoniem. Bet jo mazāk piedomāts par konkrēta matu tipa vajadzībām, jo mazāka iespēja uztaisīt izcilu produktu. Tā nu tas ir! Tāpēc es ieteiktu lielāko uzmanību pievērst tieši dabīgi lokainiem matiem paredzētajiem zīmoliem, piemēram, Shea Moisture, Cantu, As I Am un Kinky Curly. Bet labas lietas var atrast arī dabīgās kosmētikas piedāvājumā – atsevišķas Giovanni līnijas.

Es līdz šim Curly Girl metodei atbilstošus matu produktus esmu pirkusi trīs interneta veikalos, kuros ir šāda tāda zīmolu izvēle un saprātīgas piegādes izmaksas. Jāatceras – ja pasūta no interneta veikaliem ārpus Eiropas Savienības un ja paciņas vērtība pārsniedz 22 eiro, būs papildus jāmaksā PVN un pasta nodeva. Ja vērtība virs 150 eiro, tad arī ievadmuita. Tāpēc parasti izdevīgāk būs pasūtīt no ES veikaliem, kuros mazākā attāluma dēļ arī mēdz būt zemāka piegādes maksa.

Es esmu izmantojusi šādus interneta veikalus:

Lookfantastic.com – mans mīļākais interneta veikals, jo piedāvā bezmaksas piegādi, kā arī bāzēts Eiropā, tāpēc par papildus nodokļiem nav jāsatraucas. Pārstāvētas vairākas Shea Moisture līnijas, As I Am, Cantu.

Feelunique.com – līdzīgs interneta veikals, taču maziem pasūtījumiem ir apmēram 5 eiro piegādes maksa. Atrodami zīmoli Shea Moisture, Cantu, kā arī Noughty un Curlsmith (pēdējos divus vēl neesmu izmēģinājusi).

Sūtījumi no abiem veikaliem tiek piegādāti apmēram nedēļas vai divu laikā. Bieži vien ir atlaides, kāda dāvaniņa vai akcijas, piemēram, ņem trīs – maksā par diviem produktiem.

Mani mīļākie produkti no šiem interneta veikaliem ir Shea Moisture Jamaican Black Castor Oil sērijas šampūns un leave-in kondicionieris (dod visskaistākās spirāļlokas bez pūkošanās), Shea Moisture Raw Shea & Cupuacu sērijas matu želeja (definētām, bet mīkstām lokām), Cantu co-wash un Curl Activator krēms (palīdz matiem labāk salokoties un mitrina tos), kā arī Shea Moisture Coconut & Hibiscus sērijas kondicionieris (trekns, bet labi mitrina un nogludina matus).

iHerb.com – amerikāņu dabīgo produktu un kosmētikas interneta veikals, kurā atrodami zīmoli Giovanni un Kinky Curly. Piegādes maksa ir samērā zema, ja izvēlas lētāko variantu. Tā kā paciņa tiek izsūtīta no ASV, sūtījumiem virs 22 eiro tiks uzrēķināts PVN. Pluss ir tāds, ka pēc katra sūtījuma uzkrājas lojalitātes kredīts un neliels procents, ja kāds cits veic pasūtījumu, izmantojot tavu kodu – taču uzkrātā naudiņa pēc laika dzēšanas. Izmantojot manu kodu KKL096, jaunie klienti iegūst 10% atlaidi, bet esošie – 5%.

Sevišķi daudzus produktus pagaidām neesmu izmēģinājusi, bet man ļoti patīk Kinky Curly Knot Today leave-in/detangleris, kas palīdz viegli izķemmēt sapinkojušos matus, un Giovanni dabīgās matu putas, kas sniedz pavisam vieglu fiksāciju. iHerb.com ir arī plašs dabīgo eļļu klāsts, kas lokainu matu kopšanā ir fantastiska lieta. Tas ir atsevišķs temats, par ko nākotnē uzrakstīšu plašāk, taču eļļas var ieklāt uz nakti vai pirms matu mazgāšanas – tas pabaro lokas, padara tās mirdzošākas un vijīgākas. Es mēdzu miksēt vairākas, piemēram rīcineļļu pie saknēm, bet vidusdaļā un galos argāna vai jojobas eļļu (pēdējās divas brīnišķīgi noder arī sejas ādai). Eļļas gan var nopirkt arī tepat Latvijā, piemēram, Aromstudijā vai BB Factory.

Noteikti, ka ir vēl daudzi citi interneta veikali, kuros var iegādāties Curly Girl Method atbilstošus produktus, taču šie manā skatījumā ir visērtākie un lētākie. Amerikāņu interneta veikalos ir vesels lērums citu zīmolu un pilns to klāsts (piemēram, Shea Moisture ir daudz vairāk līniju nekā nopērkamas augstāk uzskaitītajos veikalos), bet visbiežāk tie nesūta uz Eiropu vai arī piedāvā ļoti augsti piegādes maksu, turklāt vēl jārēķinās ar papildus nodokļiem.

Ja interesē mans lokaino matu stāsts, šeit lasāma mana divu mēnešu atskaite, bet šeit – pārdomas pēc četriem mēnešiem. Mest pie malas neplānoju! 🙂

Ja Tev zināms kāds labs interneta veikals, neturi sveci zem pūra! 😉

7 domas par “Kā ievērot Curly Girl Method Latvijā? Iepirkšanās internetā

  1. Liels paldies par šo rakstu!
    Ir vēl viens interneta veikals, bet tur ir diezgan augsta sūtīšanas maksa 27€
    Beautybyzara.com
    Un vienmēr jau paliek amazon vai ebay (kur arī var šo un to atrast, piemēram, deva curl produktus, bet, protams, jautājums par uzticamību…)

  2. Sveika Annija, es nu jau mēnesi kā esmu sākusi curly girl metodi, bet būtu ļoti jauki, ja tu varētu publicēt tieši kādus kondicionierus un gēlus/putas ir iespējams nopirkt Latvijas veikalos, piemēram drogas ? Un vēl labāk, ja tie nebūtu dārgi 🙂 Tas būtu super, paldies 🙂

    1. Sveika! Šajā rakstā esmu apkopojusi Latvijas veikalu piedāvājumu: https://rigasmetro.wordpress.com/2019/04/03/skaisti-un-veseli-mati-bez-sulfatiem-un-silikoniem-kadus-produktus-varam-iegadaties-latvijas-veikalos/
      Šis un tas divu gadu laikā droši vien ir nācis klāt, bet mani favorīti joprojām ir Garnier Hair Food maskas un Bio2You Red Onion&Hairdensyl līnija. Ar veidošanas līdzekļiem, manuprāt, ir grūtāk. Iesaku InSight Strong Hold matu želeju (nopērkama Frizieru servisā), Drogās normālas ir Taft želejas no vīriešu līnijas, bet tām ir tā smarža, kas ir visām vīriešu dušas želejām un tamlīdzīgi. Man šķiet, ka Drogās faktiski visas želejas ir apmēram vienā kvalitātē. Kādreiz pirku L’Oreal Minera&Control želeju, kas bija laba, bet sen neesmu redzējusi. Putas īsti nelietoju, tāpēc nevarēšu ieteikt.

  3. Paldies tev par atbildi, vēlāk jau ieraudzīju arī tavu rakstu par Latvijā veikalos nopērkamajiem, bet biju jau iekomentējusi 😀 Nu skaidrs, es arī lietoju Hair food maskas, sāku ar banānu, kas man patika un tagad lietoju alvejas + kokosriekstu, bet banānu man laikam pagaidām labāk patīk. Jautāju, jo nedzīvoju Latvijā un ir doma lidot garā atvalinājumā vasarā ciemos, vismaz pusotrs mēnesis (ja covid situācija būs uzlabojusies), tad nu sapratu, ka matu želeju pati ņemšu te no Anglijas un pāris kondicionierus arī, bet vēlāk jau kaut kas būs jāpērk, it sevišķi kondicionieri, jo nelietoju šampūnus. Tāpēc arī gribējās zināt lētākos variantus, jo Latvijā jau tā visi produkti ir daudz dārgāki nekā šeit 🙂

Komentēt